Dropshipping FAQ - Pytania i odpowiedzi

Sklep = Twój sklep internetowy
Klient = klient Twojego sklepu (detaliczny, końcowy)
Hurtownia = hurtownia24.pl

Co to jest dropshipping?
Dropshipping jest formą sprzedaży wysyłkowej, polegająca na zleceniu przez sklep wysyłki
z hurtowni bezpośrednio do klienta.

Dla kogo jest dropshipping?
Usługa skierowana jest za równo dla małych sklepów, chcących zwiększyć swoją
konkurencyjność bez ponoszenia nakładów, jak i do dużych sprzedawców internetowych
chcących poszerzyć swoją ofertę.

Jak to działa?
1. Sklep pokazuje poprzez plik XML produkty dostępne w hurtowni jako swój asortyment
dostępny “od ręki”.
2. Klient składa zamówienie i dokonuje płatności w sklepie.
3. Sklep przekazuje zamówienie do systemu hurtownia24, w komentarzu dodając
“dropshipping”, formę przesyłki i adres klienta.
4. Klient w następnym dniu roboczym dostaje zamówiony przez siebie produkt (dotyczy
zamówień złożonych w hurtowni do godziny 13:00).
5. Sklep dostaje fakturę za sprzedany towar.

Jakie są zalety dla sklepu?
• Sklep nie musi utrzymywać własnego magazynu.
• Nie ma konieczności posiadania pakowalni i materiałów do pakowania paczek.
• Pełna oferta produktowa - w tym nowości.
• Klient szybciej otrzymuje zamówiony produkt, niż w przypadku zaopatrzenia “just-intime”
(gdzie produkt jest wysyłany z hurtowni do siedziby sklepu, a następnie do klienta).
• Obsługa zamówień możliwa jest także podczas gdy właściciel sklepu zrobi przerwę lub
urlop.

Co mam powiedzieć klientom? Czy klient nie poczuje się oszukany?
Klienci Twojego sklepu nie odczują różnicy skąd przesyłka została do nich nadana, za to docenią większy asortyment sklepu i szybką realizację zamówień. W razie konieczności, klient może być poinformowany, że wysyłka następuje z “naszego magazynu zewnętrznego”.

Jakie jest minimum logistyczne? Czy dostanę normalne ceny hurtowe?
Przy dropshippingu nie obowiązuje minimum logistyczne. Obowiązuje cennik opłat za realizację zamówienia oraz normalne ceny hurtowe.

Ile to kosztuje?
Samo uruchomienie dropshippingu nie jest odpłatne. Przy realizacji zamówień obowiązuje cennik.

Co jeśli klient zamówi jednocześnie produkt z hurtowni oraz od innego dostawcy?
Produkt możemy przesłać na adres sklepu do skompletowania zamówienia, lub bezpośrednio
do klienta – otrzyma on wtedy swoje zamówienie w osobnych paczkach.

Czy na przesyłce będzie oznaczenie hurtownia24?
Nie, w żaden sposób nie zdradzamy, że paczka pochodzi z naszej hurtowni. Jeśli z powodów
technicznych nie jest możliwe podanie sklepu jako nadawcy paczki, podana zostanie nazwa firmy wysyłkowej – Netstone s.c.

Czy komunikujecie się bezpośrednio z moim klientem?
Nie, obowiązuje ścisła zasada, że komunikacją z klientem zajmuje się sklep. W szczególności
dotyczy to: udzielania informacji o produkcie, przesyłce, płatności, rozpatrywania zwrotów
i reklamacji oraz udzielania informacji o statusie realizacji zamówienia.

Czy zachowujecie dane moich klientów?
Dane klienta używane są wyłącznie do wysyłki. Danych tych nie przetwarzamy, ani nigdy więcej nie wykorzystujemy.

Co ze zwróconym lub nieodebranym towarem?
Towar nieodebrany lub zwrócony przez klienta pozostaje własnością sklepu.
Jeśli klient nie odebrał paczki, istnieje możliwość kompensaty zobowiązania sklepu za towar.

Co ze zwrotami i reklamacjami?
Ponieważ zwroty i reklamacja wymagają komunikacji z klientem, muszą być załatwiane przez sklep. Produkty reklamowane sklep przesyła zbiorczo do hurtowni. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, hurtownia dokonuje wymiany produktu na nowy lub kompensaty należności.

Czy można dołożyć do paczki materiały reklamowe mojego sklepu?
Tak, przy pakowaniu możemy dołożyć materiały reklamowe, gratisy wg. ustaleń.

Co z dowodem zakupu?
Sklep zobowiązany jest do dostarczenia klientowi dowodu zakupu.

Cennik opłat za realizację zamówień dropshippingowych

1. Przygotowanie przesyłki do odbioru własnym kurierem - 5 zł netto
Wymaga przesłania etykiety w zamówieniu lub w pliku e-mailem. W mailu proszę podać
nr zamówienia oraz informację pozwalającą jednoznacznie powiązać zamówienie z etykietą.

2. Przygotowanie przesyłki + wysyłka naszym kurierem – 17 zł netto
Należy podać firmę wysyłkową i dane odbiorcy (DPD lub InPost: imię, nazwisko, dane
adresowe, nr tel. komórkowego, opcjonalnie adres e-mail).

3. Przygotowanie przesyłki + wysyłka do paczkomatu – 10 zł netto
Należy podać: adres e-mail, nr polskiego telefonu komórkowego, numer paczkomatu

Nie ma możliwości wysłania przesyłki pobraniowej inaczej, niż przy odbiorze własnym
kurierem.